tisdag, mars 13, 2007

Världens längsta arbetsintervju

Så har äntligen Den Sista Veckan kommit och på söndag får man veta om man har fått jobbet eller ej. Det här har varit den längsta arbetsintervjun någonsin och aldrig har man blivit tentad, synad och granskad från så många olika synvinklar som nu. Det dåliga med det här är ju att det inte bara är en man behöver övertyga om att man skulle vara bäst på jobbet utan helst tusentals. Alla man närmar sig eller som närmar sig en om det här jobbet så har dessutom olika krav och olika åsikt och tycker att oilka kriterier väger tyngst.

Det har dock varit en mycket lärorik prövotid och varje dag har tillfört någonting nytt. Jag har lärt mig att tala till hundratals människor och svara på frågor om allt från värnplikt till hur jag tror att invandrare lättare kunde integreras i samhället. Jag har lärt mig att inte ta det alltför personligt då någon skäller ut min syn på stadstrafiken eller mitt partis ideologi. Och jag har framför allt lärt mig att uppskatta varje liten uppmuntran och positiv kommentar på vägen.

På söndag får jag då äntligen beskedet om jag har fått jobbet eller inte. Hur det än går så är det här verkligen ett arbete som jag vill ha, och som jag antagligen kommer att fortsätta att söka.

2 kommentarer:

Anniina sa...

Knytte, lycka till så mycket på söndag! Det skall bli verkligen spännande. :) Kunde inte låta bli att le då jag såg detta ditt inlägg om världens längsta arbetsintervju - jag har nämligen använt så gott som exakt samma beskrivning om denna process i en kolumn jag skrev till Steffis valtidning! Great minds think alike, eller hur det nu sen gick. ;) Men som sagt, lycka till och hoppas vi ses snart (kanske nästa vecka lördag?)!

Unknown sa...

Vill bara tacka för ditt stöd och önska dig lycka till.

H: "ytterligare en som söker samma jobb"